رونمایی از اولین کامیون مسابقه هیدروژنی با رانندگی مسی

به گزارش وبلاگ سایه، روز شنبه 13 نوامبر (22 آبان ماه)، استارت آپ فرانسوی Gaussin که در زمینه کامیون های بدون آلایندگی فعال است، در یک تیزر رسمی که با مشارکت ستارگان تیم فوتبال پاریسن ژرمن ساخته شده بود، از اولین کامیون مسابقه ای هیدروژنی-برقی دنیا رونمایی کرد که قرار است در سال 2022 و در مسابقات رالی پاریس داکار، نخستین حضور جدی خود در جاده ها به نمایش بگذارد.

رونمایی از اولین کامیون مسابقه هیدروژنی با رانندگی مسی

به گزارش وبلاگ سایه، رالی پاریس داکار سال 2022، قرار است کمی متفاوت تر از گذشته برگزار گردد. مسئولان این مسابقات در نظر دارند تا سال 2030 این مسابقه را به یک رویدادی سبز تبدیل نمایند که البته این موضوع شرکت نمایندگان را تحت فشار قرار می دهد تا پیشرانه هایی با آلایندگی کمتر را برای تیم های خود طراحی نمایند. اکنون تیم Gaussin که متعلق به این استارت آپ فرانسوی است، می خواهد با کامیون مسابقه ای Gaussin H2 خود در این رقابت ها شرکت کند که در واقع با همکاری شرکت مشهور ایتالیایی Pininfarina، طراحی و ساخته شده است.

با ادامه حرکت دنیا به سمت منابع جایگزین سوخت های فسیلی، ما این فرصت منحصر به فرد را داریم که دنیا را با ایده های نو، از آینده خطرناکی که در پیش دارد نجات دهیم. قسمت عمده ای از این ایده های نو، بر صنعت خودرو متمرکز است و شرکت فرانسوی Gaussin در این صنعت بزرگ، بخش کامیون ها را هدف قرار داده است. این شرکت معتقد است که کامیون های هیدروژنی-الکتریکی، آینده این صنعت هستند و به همین علت قصد دارند به زودی مجموعه ای از نسل نو کامیون های کلاس 8 خود را معرفی نمایند. این استارت آپ فرانسوی بعلاوه برای اینکه نشان دهند که پیکربندی پیشرانه های هیدروژنی الکتریکی آن ها چقدر توانمند است، پا به دنیای سریع و سخت ورزش های موتوری گذاشته اند.

از زمان پیدایش مسابقات خودرویی، این ورزش های موتوری بستری برای اثبات اینکه چه خودرویی بادوام ترین و سریع ترین اتومبیل در جاده ها است، بوده. امروزه هم شرایط هیچ فرقی نکرده و اگر یک کامیون بتواند از رالی طاقت فرسا داکار، آن هم در عربستان سعودی جان سالم به در ببرد، نباید مسئله ای برای کار در جاده های عمومی با سرعت قانونی داشته باشد. به گزارش وبلاگ سایه، نمای بیرونی Gaussin H2 به وسیله طراحان مشهور شرکت ایتالیایی Pininfarina و با الهام از طرح های قبلی و افسانه ای این شرکت که زینت بخش بسیاری از خودرو های اسپرت مشهور بوده، انجام شده است. هنوز اطلاعات بیشتری درباره این کامیون پاک در دست نیست، اما مطمئناً در آینده چیز های بیشتری درباره آن خواهیم شنید.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ سایه

منبع: فرارو

به "رونمایی از اولین کامیون مسابقه هیدروژنی با رانندگی مسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اولین کامیون مسابقه هیدروژنی با رانندگی مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید