رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور در سال 97

به گزارش وبلاگ سایه، به گفته معاون گردشگری کشور سال 97 را با 7 میلیون و 800 هزار گردشگر ورودی به انتها رساندیم که نسبت به سال 96 رشدی 52 درصدی داشت.

رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور در سال 97

معاون گردشگری کشور از رشد 40 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماهه اول سال جاری اطلاع داد و گفت: در این مدت شاهد ورود بیش از 3 میلیون گردشگر خارجی به کشور بودیم.

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور توضیح داد: سال 97 را با 7 میلیون و 800 هزار گردشگر ورودی به انتها رساندیم که نسبت به سال 96 رشدی 52 درصدی داشت و این موضوع به طور کامل نشان دهنده رشد ورود گردشگران خارجی به کشور است.

او اضافه نمود: به واسطه جاذبه های بی نظیری که در کشور داریم و مجموعه اقداماتی که در ماه های اخیر از جمله لغو ویزا با بعضی از کشورها اجرا شده شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم.

او سپس به موضوع لغو ویزا با کشور چین و هدف گذاری برای جذب 2 میلیون گردشگر چینی اشاره نمود و اضافه نمود: در سال گذشته 52 هزار گردشگر چینی وارد کشور شدند که در مقابل تعداد گردشگران خروجی چین، عدد ناچیزی است؛ خصوصا اینکه این کشور در این مدت 129 میلیون گردشگر خروجی داشته و پیش بینی می گردد که سال جاری این عدد به 159 میلیون نفر برسد. از این رو کوشش می کنیم تا تعداد گردشگران چینی به کشور افزایش یابد.

لغو ویزا هیجانی را در میان چینی ها ایجاد نموده است!

او در ادامه گفت: در حوزه گردشگری موضوعی با عنوان بازارهای هدف داریم که شناسایی بازارهای هدف براساس مطالعات بازار و شاخص های مختلف انجام می گردد، در مورد چین 65 شاخص آنالیز شد و کشور چین یکی از هدف بازارهای گردشگری ما قرار گرفته است. برنامه عملیاتی را برای این کشور شروع نموده ایم که یکی از آن ها لغو ویزا است.

معاون گردشگری کشور با بیان این که دست یابی به عدد 2 میلیون گردشگر چینی در سال دور از ذهن نیست، ادامه داد: اطمینان داریم که در درازمدت این عدد بیشتر از این هم خواهد بود، اما به طور حتم نمی توانیم انتظار داشته باشیم سال اول 2میلیون گردشگر چینی داشته باشیم، لغو ویزا تاثیر خوبی داشته و هیجان خوبی را در چین شروع نموده و برای ماه های آینده تعداد زیادی گردشگر چینی در کشور خواهیم داشت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: آشنا نبودن چینی ها با ایران یکی از مسائلی است که با آن روبه رو هستیم و این در حالی است که وقتی گردشگران چینی می آیند افرادی تبلیغ می شوند که در بازگشت به کشورشان زیبایی های ایران را تبلیغ می نمایند.

تیموری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه های درازمدت برای جذب گردشگر چینی اضافه نمود: براساس برنامه ریزی های اجرا شده این عدد 100درصد قابل افزایش است.

او در ادامه گفت: برنامه جامع زمان بندی شده ای را شروع نموده ایم، معرفی ایران را در دستور کار قرار داده ایم و با همکاری سفارتخانه ایران اطلاع رسانی و معرفی را شروع نموده ایم. دعوت از فعالان رسانه ای چین را در برنامه داریم و سمینارها و گفت و گوها با بخش خصوصی برگزار کردیم.

تیموری گفت: مقامات چین نیز ایران را به عنوان مقصد سفر اتباع خود معرفی نموده اند و اگر موضوع لغو ویزا با چین تأثیرات خوبی داشته باشد، لغو ویزا را با رعایت نظرات وزارت امور خارجه برای سایر کشورها نیز می توانیم برنامه ریزی کنیم.

منبع: مهر

منبع: همگردی

به "رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور در سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور در سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید