دوربین آخرین مدل اکسپریا، روی رقبا را کم خواهد نمود؟

به گزارش وبلاگ سایه، گوشی هوشمند اکسپریا وان وی از سونی با سنسور دوربین Exmor T، صفحه نمایش 4 K OLED و تراشه Snapdragon 8 Gen 2 معرفی گردید.

دوربین آخرین مدل اکسپریا، روی رقبا را کم خواهد نمود؟

به گزارش خبرآنلاین، سونی اخیرا گوشی هوشمند و پرچمدار تازه Xperia 1 V را معرفی نموده است. این گوشی دارای حسگر منحصر به فرد Exmor T است که نویدبخش بهبود قابل توجهی در عکاسی در نور کم است. بعلاوه این دستگاه دارای قطعاتی از جمله صفحه نمایش OLED 4 K و چیپست اسنپدراگون پیشرفته است. در ادامه به آنالیز این تلفن هوشمند خواهیم پرداخت.

طراحی و نمایش

ظاهر فیزیکی اکسپریا وان وی نسبت به مدل قبلی خود تغییر چندانی ننموده است، با این حال این بار دستگاه بسیار محکم تر و سبک تر است. این دستگاه دارای یک قاب جعبه ای شکل با لبه های صاف و سه دوربین به شکل عمومی است. پشت و جلو این گوشی هر دو با شیشه گوریلا گلس Victus 2 پوشانده شده است که استحکام آن را افزایش داده است. در کنار آن برای جلوگیری از سر خوردن دستگاه، قاب پشتی و کناره های آن دارای بافتی چسبنده است که همواره در دستگاه های گران قیمت مورد توجه قرار می گیرد.

این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی 4 K OLED با نرخ رفرش 120 هرتز و نسبت تصویر 21:9 است. صفحه نمایش دستگاه دارای حاشیه هایی در قسمت های بالایی و پایینی است و دوربین جلو آن دارای قاب است. این دستگاه با وجود جک 3.5 میلی متری صدا و اسلات کارت microSD، دارای رتبه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP 68 است. این دستگاه دارای یک مجموعه بهبود یافته از بلندگو های جلویی مجهز به یک آمپلی فایر تازه برای ارائه صدای پویاتر و غنی تر است.

عملکرد و نرم افزار

اکسپریا وان وی دارای سخت افزار قابل توجهی از جمله چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است که می تواند سونی را متمایز می نماید. گنجاندن یک اسلات کارت microSD، که امکان توسعه آسان فضای ذخیره سازی را فراهم می نماید از دیگر قطعاتی است که برای این دستگاه قرار داده شده است. جالب است بدانید که دوربین های گوشی های هوشمند رده بالاتر، میزان قابل توجهی گرما فراوری می نمایند، اما اکسپریا وان وی این مشکل را با 60 درصد حجم صفحه خنک نماینده ها حل نموده است.

باتری و میزان شارژ

این گوشی سونی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از شارژ سیمی 30 واتی پشتیبانی می نماید که می تواند ظرف 30 دقیقه دستگاه را تا 50 درصد شارژ کند. بعلاوه دارای شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس است. به گفته سونی، این باتری پس از سه سال استفاده حداقل 80 درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهد نمود.

دوربین جلو و سلفی

نقطه اصلی فروش اکسپریا، سیستم دوربین آن است و این بار کاملاً متفاوت تر از قبل است. دوربین اصلی یک واحد 52 مگاپیکسلی با لنز F/1.9 و سنسور 1/1.35 اینچی است که سونی آن را سنسور Exmor T Stacked می نامد و 70 درصد بزرگ تر از نسل قبلی خود است. با این حال، عکس ها به علت نسبت تصویر 4.3:3 با وضوح 48 مگاپیکسل گرفته می شوند که در حالت عادی به تصاویر 12 مگاپیکسلی اضافه می گردد.

سونی فتودیود و ترانزیستور را از هم جدا نموده و آن ها را روی لایه های مجزایی قرار داده است که روی یکدیگر چیده شده اند. این به شرکت اجازه داده است که به طور مستقل میزان هر جزء را تنظیم کند و در نتیجه میزان نور جذب شده را بهبود بخشد و سطح نویز را کاهش دهد. به گفته سونی، سنسور دوربین تازه می تواند در نور کم دو برابر بهتر از مدل قبلی خود عمل کند.

علاوه بر دوربین اصلی، اکسپریا وان وی همان دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی 85-125 میلی متری F/2.3-F/2.8 با زوم مداوم را مانند نسل قبلی خود حفظ نموده است. در کنار این، یک سنسور 12 مگاپیکسلی وجود دارد که از دوربین 16 میلی متری فوق عریض پشتیبانی می نماید که دارای فوکوس اتوماتیک است. سنسور Time-of-Flight (TOF) حذف شده و با الگوریتم های هوش مصنوعی برای اهداف فوکوس جایگزین شده است. بعلاوه گفته می گردد که الگوریتم های هوش مصنوعی در حالت هایی مانند پرتره شب، پرتره روز و نمای شب، عملکرد را افزایش می دهند.

دوربین این تلفن قادر به ضبط ویدیو های 4 K در 120 فریم بر ثانیه است. از دیگر ویژگی های دوربین آلفا سونی مانند فوکوس اتوماتیک با عملکرد بالا، فوکوس اتوماتیک واقعی، عکاسی پشت سر هم نیز در Xperia 1 V گنجانده شده است. دوربین سلفی این دستگاه دارای سنسور 1/2.9 اینچی است و قابلیت گرفتن تصاویر 12 مگاپیکسلی را دارد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "دوربین آخرین مدل اکسپریا، روی رقبا را کم خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین آخرین مدل اکسپریا، روی رقبا را کم خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید