خاویار، فیل ماهی و اوزون برون چند؟

به گزارش وبلاگ سایه، تا همین چند سال قبل دسترسی به خاویار بسیار محدود بود. در واقع اگر شما قصد داشتید که یک بسته خاویار 50 گرمی بخرید، باید سراغ فروشگاه های بزرگ می رفتید، یا از بیشتر فروشگاه های سطح شهر پرس و جو می کردید، تا در نهایت شما را به هدف برسانند. اما حالا و به لطف پلتفرم های آنلاین خرید و فروش امکان خرید این محصول گران قیمت برای طرفداران اش فراهم شده است.

خاویار، فیل ماهی و اوزون برون چند؟

به گزارش وبلاگ سایه، اگر سری به این پلتفرم ها بزنید می بینید که خاویار های بسته بندی شده انواع مختلفی دارند. اما بیشترشان شامل بلوگا، خاویار آسترا، خاویار سوروگا و بری هستند. هر چند بیشتر خاویار تولیدی در ایران از نوع بلوگا و سوروگا است.

طبق گفته تولید کنندگان، خاویار بلوگا از فیل ماهی استحصال می شود و سوروگا از ماهی اوزون برون؛ دو ماهی با ارزش که از گونه های مشهور و پرطرفدار ماهیان خاویاری در جهان به شمار می فرایند.

خاویار آسترا نیز از ماهی قره برون، چالباش یا تاسماهی روس گرفته می شود. بری هم از یک نوع ماهی خاویاری با همین نام که بومی شمال دریای خزر است استحصال می شود. در واقع بری شباهت بسیار نزدیکی به ماهی اوزون برون یا همان سوروگا دارد و خاویار آن ها نیز از نظر رنگ بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

قیمت خاویار چند؟

فروشندگان خاویار، این محصول گران قیمت را در بسته بندی های 30 گرمی، 50، 100، 150 و 250 گرمی به فروش می رسانند. هر چند در مواردی بسته های 500 گرمی و 1000 گرمی هم دیده می شود که بیشتر به شکل سفارشی و در دسترس مشتریان خاص قرار می گیرد. اما همچنان پرطرفدارین بسته بندی میان خریداران همان 50 گرمی است.

بالاترین قیمت را هم میان انواع خاویارها، گونه بلوگا یا همان خاویار فیل ماهی دارد. در این رابطه یک پرورش دهنده ماهیان خاویاری، قیمت 50 گرم خاویار بلوگا الماس طلایی رنگ را 2 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرده است. البته این فروشنده انواع دیگری از خاویار بلوگا را هم عرضه می کند که قیمت هر 50 گرم از آن ها بین یک میلیون و 600 هزار تومان تا 2 میلیون و 150 هزار تومان است.

البته دیگر رقبا عدد های کمتری هم پیشنهاد می دهند که بازه قیمتی آن ها برای فروش 50 گرم خاویار بلوگا از 970 هزار تومان شروع می شود و در نهایت به دو میلیون و 300 هزار تومان ختم می شود. اما با همه این تفاسیر خرید یک کیلوگرم خاویار بلوگا معمولی حداقل 20 میلیون تومان آب می خورد و نمونه صادراتی و کمیاب آن 45 تا 50 میلیون تومان خرج روی دست خریدار می گذارد.

بررسی ها نشان می دهد که بسته بندی 50 گرمی خاویار آسترا میان فروشندگان بین 1 میلیون و 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان قیمت خورده است. خاویار سوروگا یا همان خاویار اوزون برون قیمت کمتری دارد و بازه قیمتی آن به یک میلیون و 300 هزار تومان تا یک میلیون و 650 هزار تومان می رسد.

اما ارزان ترین خاویار مربوط به نوع بری است که بسته بندی 50 گرمی آن یک میلیون و 100 هزار تومان خرج بر می دارد. البته برخی از فروشندگان برای جذب مخاطب، بین 900 تا یک میلیون تومان هم قیمت می دهند.

البته در پلتفرم های خرید و فروش آنلاین برخی آگهی ها نیز دیده می شود که برای بسته بندی 50 گرمی و 100 گرمی خاویار بین 150 تا 300 هزار تومان طلب می کنند. در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن تهران است، گفته که خاویار وارداتی دارد و هر 100 گرم از آن را 185 هزار تومان می فروشد. آگهی دهنده دیگری هم که ساکن محله ارم در تهران است، گفت که خاویار روسی تولید آذربایجان دارد و هر صد گرم آن را 112 هزار تومان می فروشد.

این آگهی ها در حالی منتشر می شوند که کارشناسان شیلات معتقدند که این بسته بندی ها تقلبی هستند و فروشندگان آن ها تخم ماهی های دیگری از جمله قرل آلا، سالمون و... را به جای تخم ماهیان خاویاری جا می زنند.

گوشت اوزون برون و فیل ماهی چند؟

جالب است بدانید که قیمت گوشت ماهیان خاویاری نسبت به دیگر ماهی ها گران تر است و البته در بازار هم به راحتی پیدا نمی شود. گوشت ماهی اوزون برون و فیل ماهی بسیار لذیذ است و طرفداران اش برای کباب از گوشت ان ها استفاده می کنند.

در مورد قیمت اوزون برون و فیل ماهی نیز نمی توان قیمت ثابتی پیدا کرد. اما میانه قیمت برای خرید یک کیلوگرم بین 300 تا 500 هزار تومان است. هر چند در مواردی سایت های آنلاین فروش ماهی، برای هر کیلوگرم ماهی خاویاری 700 تا 800 تومان طلب می کنند.

اما قیمت آگهی دهندگان در سایت های مشهور خرید و فروش و آنلاین کمتر و منصفانه تر است.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن فریدونکنار در مازندران است برای 10 کیلوگرم اوزون برون، سه میلیون و 150 هزار تومان طلب کرده است. به عبارت دیگر این آگهی دهنده قیمت هر کیلوگرم را 315 هزار تومان در نظر گرفته است. بررسی قیمت دیگر آگهی دهندگان نیز نشان می دهد که آن ها برای یک کیلوگرم اوزون برون یا فیل ماهی بین 300 تا 450 هزار تومان قیمت داده اند.

منبع: فرارو

به "خاویار، فیل ماهی و اوزون برون چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاویار، فیل ماهی و اوزون برون چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید