جزئیات آگهی فروش قلب ، ماجرای پیوند قلب از فرد زنده چه بود؟

به گزارش وبلاگ سایه، رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت، در ارتباط با آگهی فروش قلب و بعلاوه پیوند قلب از فرد زنده، نکاتی را متذکر شد.

جزئیات آگهی فروش قلب ، ماجرای پیوند قلب از فرد زنده چه بود؟

به گزارش وبلاگ سایه، ساناز دهقانی، گفت: هر آنچه تحت عنوان آگهی فروش یا پیوند قلب از افراد زنده، می بینیم، سوءاستفاده بوده و چنین اقدامی قابل انجام نیست.

وی با عنوان این مطلب که قلب یک ارگان زنده است که نمی توان آن را از یک فرد زنده گرفت، اضافه کرد: پیوند قلب فقط از افراد مرگ مغزی انجام می گردد.

دهقانی با تاکید بر این موضوع که پیوند قلب فقط در مراکز درمانی بخش دولتی انجام می گردد، گفت: فرایند پیوند قلب، مثل عمل آپاندیس نیست که بتوان به راحتی انجام داد.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت ادامه داد: به هیچ عنوان عمل پیوند قلب در بخش خصوصی انجام نمی گردد.

دهقانی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است فرد با رضایت خودش بخواهد قلبش را بفروشد و این کار در بخش خصوصی انجام گردد، گفت: اصلاً و به هیچ عنوان چنین کاری شدنی نیست. زیرا، تعداد کسانی که در کشور پیوند قلب انجام می دهند حدود 10 تا 12 نفر بیشتر نیست.

وی اضافه کرد: نباید به چنین شایعاتی که فقط قصد سوءاستفاده دارند، توجه کرد.

دهقانی ادامه داد: در حال حاضر حدود 1800 تا 2000 نفر در کشور در فهرست پیوند قلب قرار دارند که فقط وزارت بهداشت به این فهرست دسترسی دارد.

وی اضافه کرد: متأسفانه هر سال بین 25 تا 30 درصد افرادی که در فهرست انتظار پیوند قلب هستند، به علت نبود قلب پیوندی، فوت می نمایند.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت اظهار کرد: اولویت پیوند قلب، بر اساس شرایط بیمار که در فهرست انتظار قرار گرفته است، صورت می گیرد. چه بسا، یک نفر که امروز وارد فهرست شده باشد، زودتر از فرد دیگری که یک سال است در این فهرست قرار گرفته است، پیوند گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات آگهی فروش قلب ، ماجرای پیوند قلب از فرد زنده چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات آگهی فروش قلب ، ماجرای پیوند قلب از فرد زنده چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید