توجیه تازه برای شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور

به گزارش وبلاگ سایه، مصطفی میرعمادیان با اشاره به سطح بالای رقابت های قهرمانی دنیا 2022 در بلگراد صربستان، اظهار کرد: دو تیم ایران و آمریکا در میان غیبت روس ها، رقابت بسیار نزدیکی با هم داشتند و هر دو تیم با برترین نفرات خود راهی این مسابقات شدند. از دست رفتن فرصت حضور امیرمحمد یزدانی در روز نخست باعث شد فاصله امتیازی ما با آمریکا در 4 وزن نخست ایجاد گردد، به همین علت ما باید در ادامه مسابقات بیشتر می جنگیدیم تا این فاصله را پر کنیم. این اتفاق مثل این بود که در فینال جام دنیای در همان دقیقه نخست اخراجی بدهیم. با اتفاقی که رخ داد باید تمام سعی خود را می کردیم تا شرایط را تغییر دهیم.

توجیه تازه برای شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور

مربی تیم ملی کشتی آزاد با دفاع از عمکلرد تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات، گفت: الحق و الانصاف با توجه به موجودیتی که داشتیم نتیجه قابل قبولی بدست آمد. ما همان 7 مدال رقابت های دنیای نروژ را بدست آوردیم فقط با این تفاوت که به جای یک مدال طلا، برنز گرفتیم.

وی درباره غیبت روسیه و از دست رفتن فرصت قهرمانی ایران در دنیا، اعلام کرد: اتفاقا اگر روسیه در این مسابقات حضور داشت به نفع ما بود و کشتی گیران آمریکا که برابر روس ها ضعف دارند نمی توانستند به این نتایج برسند. مثلا کاکس و اسنایدر با حضور روس ها نمی توانستند به این آسانی بالا بیایند. روس ها همواره عملکرد خوبی مقابل آمریکایی ها داشته اند و حضور آن ها می توانست به نفع ما تمام گردد. روس ها اگر بودند می توانستند در اوزانی مثل 57، 65، 74 و 97 کیلوگرم، جلوی آمریکایی ها را بگیرند.

میرعمادیان با تاکید بر اینکه هدف ما کسب عنوان قهرمانی دنیا بود، گفت: ما برای قهرمانی به بلگراد رفتیم و واقعا مدعی قهرمانی بودیم، اما شرایطی پیش آمد که به این هدف نرسیدیم. اشتباه زارع باعث شد مقابل آکگل شکست بخورد یا امامی اگر در همان دور اول یا دوم به حریف آمریکایی می خورد می توانست برنده گردد، هر چند او به مدال با ارزش برنز رسید و این موضوع چیزی از ارزش های او کم نمی کند. اطری 10 سال بود مدال دنیای نداشت، اما 6 ماه پس از تغییر وزن به نقره دنیا رسید که خیلی با ارزش بود. خوشبختانه بچه های ما راستا را به خوبی یاد گرفته اند و مطمئن باشید کشتی ایران اتفاقات خوبی را رقم می زند.

وی درباره شکست سنگین حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور و اینکه بسیاری معتقدند بررسی آمریکایی ها بهتر از ما بود، توضیح داد: تیلور به این علت که نمی توانست در فاصله کم المپیک تا دنیای نروژ به علت نداشتن زمان کافی استراتژی اش را تغییر دهد، با بررسی کادر فنی ما در مسابقات دنیای نروژ برابر یزدانی مغلوب شد. ما در کارشناسی ها باید انصاف داشته باشیم. اینکه بخواهیم پیروزی سال گذشته یزدانی را از روی شانس بدانیم و باخت سال جاری او را به علت بررسی غلط بدانیم، درست نیست. تیلور به این علت که زمان کافی از سال گذشته تا سال جاری در اختیار داشت تاکتیک خود را تغییر داد تا آن شکست را جبران کند. او هیچ وقت از راست زیر نمی گرفت، تیلور همه مسابقاتش را بر اساس شیوه ای که ما بررسی کردیم کشتی می گرفت، اما اینبار کاملا تغییر تاکتیک داد و به پیروزی رسید.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، توضیح داد: قبول دارم که آن ها از لحاظ تاکتیک بهتر عمل کردند و از ما جلوتر بودند. درست است که تاکتیک آمریکایی ها از ما قویتر بود، اما ما هم در جا هایی از آن ها جلوتر بودیم و پیروزی های خوبی را بدست آوردیم. بیشترین دلایل موثر در موفقیت آمریکا، امکانات، تجربه تیمی، تغذیه و ریکاوری بود، ما هم اگر قرار است قهرمان دنیا شویم باید یک تیم کامل مثل آن ها داشته باشیم. تیم ما در حال کامل شدن است، بچه های جوان ما دیگر عنوان دار دنیا هستند و داریم شخصیت تیمی پیدا می کنیم تا برای المپیک تیم یکدستی داشته باشیم.

میرعمادیان ادامه داد: ما برای این مبارزه طرح و برنامه داشتیم، اما طراحی طرف مقابل قوی تر بود. حسن برنامه ها را اجرا کرد، اما یک جا هایی در چرخش ها خوب عمل نکرد. توانایی یزدانی تحت فشار مسابقات کم شده بود. برنامه و انالیز یک بخش از عوامل موثر در پیروزی است، علم تغذیه و ریکاوری خیلی مهم است که باعث می گردد تیلور 34 ساله که به سختی سر وزن رسید بلافاصله با قدرت بازگردد و آماده مبارزه گردد. باروز و اسنایدر هم همینطور بودند و در این سن و سال خیلی پر قدرت در مسابقات حاضر شدند. آمریکایی ها به لحاظ تغذیه، ریکاوری و تجربه شرایط خیلی خوبی داشتند. آن ها 8 سال است که با این تیم کار می نمایند و واقعا تیم یکدست و با تجربه ای در اختیار دارند. در مقابل، بچه های ما اکثرا جوان هستند. رحمان عموزاد و نخودی فقط 20 سال دارند، زارع 21 ساله است و امیرمحمد یزدانی هم 22 سال دارد. قطعا ما در ادامه تیم یکدست وخوبی خواهیم داشت، اما آمریکایی ها بعد المپیک ترکیبشان دگرگون می گردد.

منبع: فرارو

به "توجیه تازه برای شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجیه تازه برای شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید