تقابل نیروهای ضد شورش الجزائر با قضات اعتصاب کننده

به گزارش وبلاگ سایه، فعالان الجزائر فیلمی در شبکه های اجتماعی از تقابل نیروهای ضد شورش این کشور با قضات معترض در ساختمان شورای قضایی شهر وهران منتشر کردند.

تقابل نیروهای ضد شورش الجزائر با قضات اعتصاب کننده

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه، در پی استمرار اعتصاب قضات الجزائر، نیروهای ضد شورش این کشور با حضور در ساختمان شورای قضایی شهر وهران (شمال غربی الجزائر) با قضاتی که حاضر به پذیرش دستورات وزارت دادگستری برای جابه جایی و تغییر محل کار خود نبودند، مقابله کردند.

در فیلمی که در شبکه های اجتماعی و سایت های الجزائر منتشر شد، نشان می دهد که نیروهای ضد شورش قضاتی را که در اعتراض به افتتاح دایره جنایی و معین قضات جدید تجمع نموده بودند، به زور به بیرون می رانند.

ساختمان شورای قضایی شهر وهران

عبدالحفیظ جریر مدیر امور حقوقی وزارت دادگستری گفت که این اقدام قضات اعتصاب نیست بلکه شورش و نافرمانی است.

بلقاسم زغماتی وزیر دادگستری الجزائر نیز 24 اکتبر گذشته درباره تغییرات و جابه جایی های بی سابقه قضات گفت که این تغییرات شامل 2998 از مجموع شش هزار قاضی شد و همین امر باعث شد روسای دادگاه ها دست به اعتصاب بزنند.

اعتصاب قضات الجزائر از یکشنبه گذشته در پی تصمیمات جدید دادگستری این کشور درباره تغییرات سالانه در رابطه با قضات اعم از جابه جایی و ارتقای رتبه آن ها که گفته می گردد تعدی به اختیارات شورای عالی قضایی است، شروع شد (جزئیات بیشتر).

اعتصاب قضات الجزائر در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار است 12 دسامبر (21 آذر) برگزار گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تقابل نیروهای ضد شورش الجزائر با قضات اعتصاب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل نیروهای ضد شورش الجزائر با قضات اعتصاب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید