تفاوت ریجکت و ریفیوز و دینای شدن ویزا

به گزارش وبلاگ سایه، نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است آن کشور به درخواست ویزای شما پاسخ منفی دهند و آن را رد نمایند. در اینجا برای رد درخواست شما می توانند چند اصطلاح مختلف بکار ببرند که از جمله این اصطلاحات ریجکت (Rejected) و ریفیوز (Refused) و دینای (Denied) می باشد. در ظاهر تمام این کلمات به معنای رد شدن، اجازه ندادن و نپذیرفتن و ... است اما در واقع تفاوتی بین آنها وجود دارد که سفارت ها به منظورهای مختلف از هر یک از این کلمات در پاسخ به درخواست های ویزا به افراد استفاده می نمایند.

تفاوت ریجکت و ریفیوز و دینای شدن ویزا

ما در این مقاله قصد داریم شرح مختصری در ارتباط با تفاوت ریجیکت و ریفیوز و دینای شدن ویزا بدهیم تا کسانی که با این واژه ها روبه رو می شوند بتوانند راحت تر آنها را درک نموده و به برطرف مسائل رد شدن ویزای خود بپردازند.

تعریف ریفیوز ویزا

ریفیوز ویزا یا visa-refusal را می توان چنین تعریف کرد: درخواست ویزای ریفیوز شده یک درخواست معتبر است که پردازش شده و تصمیم گیرنده آن، درخواست متقاضی را رد نموده است زیرا متقاضی نتوانسته است شرایط و الزامات موردنیاز را برآورده کند. به عنوان مثال اگر متقاضی میزان تمکن اقتصادی لازم را از حساب های بانکی خود نشان نداده یا به جای اسناد اصلی خواسته شده، فتوکپی آنها را ارسال نموده باشد، افسر مهاجرت درخواست متقاضی را ریفیوز می نماید. هنگامی که یک درخواست ریفیوز می گردد، معمولاً پاسپورت متقاضی علامت گذاری می گردد تا نشان داده گردد که مسئله ای وجود داشته و مهم تر از همه اینکه این موضوع در سیستم کامپیوتری نیز ثبت می گردد.

تعریف ریجکت ویزا

ریجکت ویزا یا visa-rejection را می توان چنین تعریف کرد: یک درخواست ویزای نامعتبر است که به هر دلیلی اصلا به مرحله تصمیم گیری درباره آن نرسیده است؛ از جمله این دلایل می توان به استفاده از فرم اشتباه، مناسب نبودن فرمت تصاویر ارسال شده، امتناع بانک از پرداخت کارت اعتباری و دلایل بی شمار دیگری که می تواند یک درخواست ویزا را نامعتبر کند، اشاره نمود. هنگامی که یک درخواست ویزا ریجکت می گردد، هزینه هایی که متقاضی طی این فرایند پرداخت نموده است به هیچ وجه قابل استرداد نمی باشد.

تعریف دینای ویزا

وزارت امور خارجه آمریکا در بروشورهای خود از دینای یا denied یا denials به عنوان کلمه ای مترادف ریفیوز استفاده می نماید، اما آنها رسماً به عنوان ریفیوزال شناخته شده اند و دینای در واقع فرم رسمی و اداری ریفیوز می باشد. از دلایل دینای شدن درخواست ویزا می توان به این موارد اشاره نمود: ناقص بودن فرم درخواست، ارائه مدارک و اطلاعات غلط، حضور غیر قانونی در ایالات متحده و ...

نکات مربوط به تفاوت ریجکت و ریفیوز

در آیین نامه (EC) شماره 810/2009 (قوانین شنگن)، کلمه ریفیوز یا refusal به تعداد 12 مرتبه نوشته شده است؛ در حالی که کلمه ریجکت یا rejection فقط یک بار در زمینه تأیید شرایط ورود به کار رفته است.

در قوانین و هدایت های بریتانیا فقط از کلمه ریفیوز استفاده می گردد؛ این موضوع از سیاست آنهاست که بر این تفکرند که درخواست های نامعتبر بهتر است بجای ریجکت شدن، ریفیوز شوند.

منبع: اینترنت

به "تفاوت ریجکت و ریفیوز و دینای شدن ویزا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تفاوت ریجکت و ریفیوز و دینای شدن ویزا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ریجکت و ریفیوز و دینای شدن ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید