تشکیل شورایی متشکل از سه راس مثلث طلایی گردشگری ایران

به گزارش وبلاگ سایه، با وجود اینکه ایران از حیث آثار تاریخی کشوری غنی است ولی از استاندرهای جهانی برای جذب گردشگری فاصله دارد در این مسیر شورایی متشکل از مجموعه داران و هتل داران سه راس مثلث طلایی گردشگری ایران شامل استان های یزد، اصفهان و فارس تشکیل شده تا خدمات گردشگری در این منطقه ها ارتقا یابد.

تشکیل شورایی متشکل از سه راس مثلث طلایی گردشگری ایران

یزد اولین شهر خشتی دنیا

یک سال از دنیای شدن بافت تاریخی یزد که به عنوان اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی دنیا بعد از ونیز ایتالیا شهره است، می گذرد و این رویداد نقش موثری در قرار گرفتن این دیار کهن در کانون توجه دنیایان ایفا کرد ولی بعضی خدمات ارائه شده در این شهر دنیای متناسب با استانداردهای دنیای نیست.

سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان یزد می گوید: صنعت جهانگردی دارای استانداردهای تعریف شده ای در سطح دنیا است اما جهانگردی ایران با این استانداردها فاصله زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات ارائه شده در صنعت جهانگردی ایران با وجود فاصله از استانداردهای دنیای در شرایط ایده آلی واقع شده است، تصریح می نماید: هر چند خدمات ارائه شده در تمام ابعاد صنعت جهانگردی کشورمان شامل هتل ها، خدمات جهانگردی و حمل و نقل در مجموعه تعاریف استاندارد دنیای نمی گنجد اما متناسب با استانداردهای ملی و داخلی، صنعت جهانگردی کشور شرایط خوبی دارد.

این مسئول با اشاره به تشکیل شورایی متشکل از مجموعه داران و هتل داران سه راس مثلث طلایی جهانگردی ایران شامل استان های یزد، اصفهان و فارس به همین دلیل، خاطرنشان می نماید: در قالب این شبکه سعی شده تا خدمات یکسان و استانداردی و حتی در سطح بالاتری از سایر استان ها به جهانگردان ارائه گردد.

وی در مقوله استانداردسازی خدمات جهانگردی، تاکید می نماید: سطح کیفی خدمات جهانگردی در کشورمان باید به گونه ای باشند که متاثر از نوسانات مالی مانند کاهش تعداد مسافر و جهانگرد قرار نگیرد.

فاطمی در خصوص نحوه صحیح ارتقای سطح کیفی خدمات در حوزه جهانگردی می گوید: مجموعه داران و هتل داران باید با مدیریت صحیح منابع انسانی و برنامه ریزی در حوزه ارائه خدمات باکیفیت تر، ضمن ایجاد ثبات در برنامه های خود، در راستای رشد این صنعت گام بردارند. بر همین اساس هرگونه تعدیل و کاستن از تعداد نیروها در زمینه های مختلف صنعت جهانگردی منجر به کاستن از سرعت گام برداشتن به سمت استاندارد دنیای این صنعت می گردد و ممکن است حتی روند عقب گرد به حرکت این صنعت در کشورمان بدهد.

محمدحسین ماجدی اردکانی مدیر کل استاندارد استان یزد به عنوان متولی استانداردسازی خدمات در خصوص اقدامات انجام شده برای استانداردسازی خدمات صنعت جهانگردی یزد، به خبرنگار ایسنا می گوید: سعی داریم با استانداردسازی خدمات حوزه جهانگردی به ویژه رویداد دنیای شدن یزد، انتظار مردم و جهانگردان در دریافت خدمات و سرویس های جهانگردی را ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به ارائه گواهی استاندارد خدمات جهانگردی به صورت تشویقی، در خصوص شاخص های این استانداردسازی، بیان می نماید: نوع اماکن ارائه دهنده خدمات، مواد اولیه، نحوه مطلوب و بهداشتی خدمات و موارد مشابه دیگر از شاخص هایی است که در استانداردسازی خدمات مطرح می گردد.

ماجدی با بیان اینکه تمام صنوف اعم از رستوران ها و مغازه ها می توانند مشمول این نوع از استاندارد شوند، در خصوص استانداردسازی خدمات مراکز اقامتی نیز می گوید: مراکز اقامتی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و اداره استاندارد، می توانند خدمات خود را استانداردسازی نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "تشکیل شورایی متشکل از سه راس مثلث طلایی گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شورایی متشکل از سه راس مثلث طلایی گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید