بکرترین سواحل امارات که گردشگران از آن بی خبرند

به گزارش وبلاگ سایه، امارات، مقصد برتر گردشگری خاورمیانه، مملو از جاذبه های دیدنی بی نظیر و تماشایی است. سواحل و ورزش های آبی، یکی از پرطرفدارترین فعالیت ها در این کشور پیشرو در صنعت گردشگری محسوب می شوند.

بکرترین سواحل امارات که گردشگران از آن بی خبرند

سواحل شگفت انگیز بسیاری در امارات متحده عربی، به زیبایی در کنار چشم اندازهای بیابانی کشور قرار گرفته اند. امارات، سواحل بسیاری در اطراف شهرهای اصلی خود دارد، اما اگر کمی از این منطقه ها دور شوید، سواحل مخفی و دست نخورده ای را پیدا خواهید کرد که منتظر کشف شدن بوده اند. این سواحل طبیعی و خارق العاده، مکانی عالی برای وقت گذرانی با عزیزانتان، شنا کردن، تماشای زندگی دریایی این کشور یا حس کردن ماسه زیر پاهایتان هستند.

مرز امارات متحده عربی، یک سرزمین شبه جزیره ای عربی، دارای 90 کیلومتر خط ساحلی در امتداد دریای عمان در سمت شرق خود و بیش از 650 کیلومتر خط ساحلی در امتداد خلیج فارس در غرب خود است. با این وجود که بیشتر این سواحل، نمک زار هستند، اما شما به هیچ وجه در امارات، احساس کمبود سواحل ماسه ای نمی کنید. نمک زار منطقه ای است که به علت موقعیت جغرافیایی و حرارت شدید آفتاب، نمک به وجود آمده باشد.

امروز، بسته به موقعیت جغرافیایی، رطوبت و گرمای در سواحل می تواند گشت و گذار در آنجا را با مشکل روبه رو نمایند، اما دلسرد نشوید. وبلاگ سایه میخواهد در این مقاله شما را با سواحل بکر و دست نخورده ای آشنا کند که پر از ماجراجویی و سرگرمی هستند.

1. ساحل سعدیات (Saadiyat Beach)؛ ابوظبی

ساحل عمومی جزیره ای 400 متری سعدیات، مکانی برای سرگرمیات جالب و لاکچری است. این ساحل با هفت دقیقه فاصله از مرکز شهر ابوظبی، مملو از برترین اقامتگاه های ساحلی پنج ستاره است. در حال حاضر، به صورت آزاد نمی توان به این ساحل دسترسی داشت، اما فعالیت های سرگرمیی بیشماری در ساحل سعدیات، وجود دارند.

نکته برجسته و قابل توجه ساحل سعدیات، حیات وحش آن است. در اینجا با شنا کردن در آب های شفاف و فیروزه ای، می توانید دلفین ها را تماشا کنید. وقتی هم که به ساحل برگشتید، ممکن است شانس با شما یار باشد و پیروز به تماشا لاک پشت های پوزه عقابی شوید.

ساحل سعدیات، مکانی عالی برای گذراندن یک عصر فراموش نشدنی است. هزینه ورود به این ساحل برای بزرگسالان، 25 درهم امارات متحده عربی (6.8 دلار) و برای بچه ها زیر شش سال، 15 درهم (4 دلار) است.

اگر دوست دارید سفری بی دغدغه به کشور امارات متحده عربی داشته باشید، برترین و مقرون به صرفه ترین تور امارات را با یاری وبلاگ سایه جستجو و بخرید. در وبلاگ سایه، مجموعه ای از برترین تورها از معتبرترین آژانس های گردشگری گرد هم آمده اند تا به راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب ترین تور را بخرید.

  • تلفن: 8342 800 971+
  • آدرس: Abu Dhabi - United Arab Emirates

2. خور کالبا (Kalba Khor)؛ شارجه

خور کالبا ممکن است آن ساحل پر از امکانات سرگرمیی که تصورش را می کنید، نباشد؛ اما چه کسی به آن ها احتیاج دارد، وقتی می توان در شکوه طبیعی این تکه اختصاصی از بهشت روی زمین، روز را سپری کرد؟

ساحل خور کالبا، واقع در کوهپایه کوه حجر، منطقه ای دورافتاده به شمار می آید، برای همین افراد زیادی پیروز به کشف کردن آن نمی شوند. این ساحل در ساحل شرقی امارات متحده عربی، با خیابان اصلی فجیره، حدود 20 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

غروب ها و طلوع های مسحورنماینده و استثنایی، یک خور مانگرو، دسته هایی از پرندگان مهاجر، یک زمین بازی برای بچه ها و البته یک ساحل امن و بزرگ، همه و همه خور کالبا را تبدیل به یکی از برترین سواحل امارات نموده اند.

مانگرو، یک جامعه گیاهی متشکل از درخت ها و بوته ها است که در زیستگاه های آبرفتی و آب شور ساحلی منطقه ها گرمسیری و زیر گرمسیری می روید. مانگروها، محیط اکولوژیک بی همتایی ایجاد می نمایند که میزبان انواع گونه های جانوری است. این جنگل ها به نحو موثری بر محیط های استقرار خود تاثیر می گذارند. سیستم ریشه ای آن ها باعث پایداری رسوبات می گردد و در مقابل، زیستگاه و پناهگاه مناسبی برای شمار زیادی از موجودات زنده فراهم می نمایند.

3. جزیره شوویات (Shuweihat Island)؛ الرویس، امارات

اگر در پی چشم انداز ها دریایی منحصر به فرد هستید، راه خود را به سمت جزیره شوویات کج کنید. این جزیره، پر از فرم های طبیعی سنگی خارق العاده و بعضی از زیباترین تنگه هایی است که می توان در امارات متحده عربی پیدا کرد.

عکاسان، مطمئنا عاشق جزیره شوویات خواهند شد. کمی زمان برای گرفتن عکس هایتان کنار بگذارید و سپس به سمت ساحل بروید و در آب شفاف دریا شیرجه بزنید. برای بقیه روز می توانید در ساحل سیلا ( Sila) کمپ بزنید و به تماشای ستارگان بنشینید. شیب یکنواخت رنگارنگ دریا، راهی فوق العاده برای جدا شدن از زندگی شهری برای یک روز است.

4. مسندم (Musandam)؛ راس الخیمه

شبه جزیره مسندم، جزیره ای محصور در امارات متحده عربی است که تنها به وسیله امارات می توان به آن دسترسی داشت. نزدیک ترین نقطه به این ساحل خارق العاده، امارات راس الخیمه است.

جالب است بدانید شبه جزیره مسندم به دوقسمت تقسیم شده است، قسمتی تابع سلطنت عمان وقسمت دیگر تابع امارات متحده عربی است. این شبه جزیره با 15 هزار کیلومتر مربع مساحت، چهره ای کوهستانی دارد و منطقه ای فوق العاده برای یک گردش ماجراجویانه به شمار می آید.

فعالیت های بسیاری برای انجام دادن در مسندم وجود دارد؛ شما می توانید با کشتی های یک دکلی عربی به گردش در آب دره های عمان بروید، غواصی یا اسنورکلینگ (غواصی کم عمق) را امتحان کنید و به تحسین صخره های مرجانی کوچک و دلفین ها بپردازید یا از چشم انداز ها بیابانی در یک جیپ سافاری لذت ببرید و در جنگلی از اقاقیا قدم بزنید. اما مهم ترین چیزی که نباید در مسندم از دست بدهید، ساحل مسحورنماینده آن است.

سواحل مسندم، مکانی عالی برای شنا کردن هستند و ماسه های طلایی، آن ها را تبدیل به بعضی از برترین سواحل امارات متحده عربی نموده اند.

5. ساحل میرفا (Mirfa Beach)؛ ابوظبی

میرفا در 120 کیلومتری ابوظبی، مرکز امارات، یک دهکده ماهیگیری کوچک در منطقه الغربیه (Al Gharbia) است. علت اصلی معروفیت این منطقه، صید مروارید است. شهر میرفا دارای یک ساحل عمومی با چشم انداز طبیعی از آب های فیروزه ای است که تقریبا هیچ وقت شلوغ نمی گردد.

کمپ کردن در ساحل، یکی از فعالیت های محبوب در ساحل خلوت میرفا محسوب می گردد. میرفا، خانه فستیوال سالانه ورزش های آبی الغریبه، میزبان دوستداران کایت سرفینگی است که از اواخر ماه آوریل تا اویل می (اواسط تا اواخر اردیبهشت) از سراسر کشور به اینجا می آیند.

  • آدرس: Al Gharbia - Abu Dhabi - United Arab Emirates

6. دبا (Dibba)؛ فجیره

دبا، واقع در ساحل شرقی امارات متحده عربی، یک ساحل دست نخورده و شگفت انگیز است. بسیاری از افرادی که به امارات سفر می نمایند شیفته این ساحل می شوند. ساحل دبا که به وسیله جاده E99 قابل دسترسی است، از نظر فاصله به نسبت دیگر سواحل بکر منطقه، نزدیک تر است. محیط آرام و فعالیت های بی شمار ساحلی قطعا آن را در فهرست برترین سواحل امارات متحده عربی قرار می دهند.

کمپ کردن در ساحل دبا، یکی دیگر فعالیت های لذت بخشی است که می توانید آن را امتحان کنید. در اینجا با خانواده های بسیاری روبه رو خواهید شد که با خانه های قابل حمل کوچکشان به سمت این ساحل آمده اند. تنها چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که مواد غذایی لازم خود را از قبل آماده کنید و سپس به ساحل بیایید.

اگر قصد دارید در نزدیکی ساحل دبا اقامت کنید، گزینه هایی چون آپارتمان های مینا الفجر (Mina AlFajer Apartments)، اقامتگاه ساحلی فیرمونت فجیره (Fairmont Fujairah) و اقامتگاه رادیسون بلو (Radisson Blu) در فجیره در دسترس شما هستند.

اگر توجه نموده باشید، بیشتر سواحل معرفی شده در بالا با ماشین قابل دسترسی هستند. برای رفتن به بعضی از سواحل باید چادر خود را به همراه ببرید و آماده کمپ زدن شوید و در بعضی دیگر، لباس شنا کافی است. انتخاب با شما است. آرامش را از نزدیک حس کنید و از زندگی روزمره خود جدا شوید، به سمت سواحل مخفی و ناشناخته امارات بیایید و یک آخر تعطیلات هفته را با دوستان یا خانواده، تبدیل به یک خاطره فراموش نشدنی کنید.

منبع: کجارو / triphobo.com

به "بکرترین سواحل امارات که گردشگران از آن بی خبرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بکرترین سواحل امارات که گردشگران از آن بی خبرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید