بزرگترین کلکسیون شخصی هواپیماهای جنگی

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران: در میان تپه های بورگاندی در فرانسه، یک قلعه قرن چهاردهمی متعلق به میشل پونت واقع شده است که توسط تاکستان ها و زمین های جنگلی احاطه شده است. او عاشق همه چیز هایی است که سریع حرکت می نمایند: ماشین های مسابقه ای، موتورسیکلت و حتی جت های جنگنده!

بزرگترین کلکسیون شخصی هواپیماهای جنگی

پونت میشل قلعه خود را به یک موزه بزرگ با بیش از 250 موتورسیکلت، 30 اتومبیل مسابقه و کلکسیونی چشمگیر از 80 هواپیمای جنگلی و هلیکوپتر تبدیل نموده که بزرگترین کلکسیون شخصی دنیا است.

او جمع آوری موتورسیکلت را از بیست سالگی آغاز کرد. بعد ها به مساقرات اتومبیل رانی علاقه مند شد و در مسابقات قهرمانی دهه های 1960 و اوایل 1970 شرکت کرد. اما بعد از یک تصادف جدی که نزدیک بود به قیمت جانش تمام شود، تصمیم گرفت مسابقات را ترک نمایند و در عوض اتومبیل های مسابقه ای را جمع آوری کند.

علاقه پونت به هوانوردی از این ها هم قدیمی تر است و به حرفه نظامی او در دهه 1950 بازمی شود. پونت به عنوان یکی از اعضای نیروی هوایی، این فرصت را داشت که خلبان ها و انواع هواپیما ها را از نزدیک ببینند. او حدود 30 سال پیش آغاز به خرید هواپیما های از کار افتاده از سراسر دنیا مثل پرتغال، روسیه و انگلستان علاوه بر فرانسه کرد.

او با یک تیم مکانیک برای خرید هواپیما سفر می کرد، قطعات آن ها را از هم باز می کرد، یک جرثقیل اجاره می کرد، یک وسیله حمل و نقل پیدا می کرد و قطعات را به فرانسه می برد. آخرین هواپیمای او سیبر (sabre) بود، یک هواپیمای آمریکایی که در سوئد خرید و آن را درست مثل روز اولش تعمیر، رنگ آمیزی و تمیز کرد.

پونت در اوایل دهه 1980 این قلعه و باغ اطراف آن را خرید. این قلعه ابتدا در سال 1340 توسط دوک اودوی ساخته شده بود، اما در سال 1478 بعد از حمله بورگاندی توسط لوئی یازدهم ویران شد و توسط خانواده بور در قرن هفدهم بازسازی شد.

وقتی پونت این املاک را خرید، باغ ها بایر بودند، بنابراین چهار هکتار درخت انگور کاشت و 2-3 هکتار برای هواپیما های خود آماده کرد. کلکسیون ماشین های مسابقه و موتورسیکلت های او در داخل قلعه هستند. پونت ماشین آلات کشاورزی مثل تراکتور و گاوآهن و عتیقه هم جمع می نماید.

این ها در 9 موزه جداگانه در املاک او سازماندهی شده اند. هر سال حدود 35هزار نفر از موزه های او بازدید می نمایند.

منبع: amusingplanet

منبع: برترین ها

به "بزرگترین کلکسیون شخصی هواپیماهای جنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کلکسیون شخصی هواپیماهای جنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید