اینترنت مخابرات ADSL بهتر است یا اینترنت TD، LTE؟

به گزارش وبلاگ سایه، این روزها همه در پی دسترسی به اینترنت پرسرعت هستند و مدام سرویس های شرکت های مختلف را آنالیز می نمایند تا از خدمات بهتر و با سرعت بیشتر آگاه شوند. موانع موجود در ایران هم همواره سد راهی است برای کاربران که به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا نمایند. در این مقاله سعی می کنیم بعضی اطلاعات ضروری در مورد انتخاب نوع سرویس اینترنتی و بعلاوه مهم ترین تفاوت های بین اینترنت مخابرات ADSL و TD-LTE را جهت خرید در اختیار شما قرار دهیم. هدف این راهنما مقایسه این دو سرویس اینترنتی است. شاید پس از این مقایسه شما بتوانید به یقین برسید که برای داشتن اینترنت پرسرعت کدام خدمت را انتخاب کنید.

اینترنت مخابرات ADSL بهتر است یا اینترنت TD، LTE؟

اینترنت مخابرات ADSL یا TD-LTE مناسب کدام کاربرهاست؟

پیش از اینکه در مورد تفاوت های مخابرات ADSL و اینترنت TD-LTE صحبت کنیم، باید یک موضوع را به روشنی معین کنیم. آن هم اینکه شما به عنوان یک کاربر اینترنتی در کدام دسته از مصرف نماینده های اینترنت قرار می گیرید؛

اگر استفاده از اینترنت برای شما بیشتر جنبه تفریح و وقت گذرانی دارد و عمدتا با گوشی تلفن همراه تان، مشغول چک کردن شبکه های اجتماعی هستید، بنابراین باید از بسته های اینترنتی فعال شده روی موبایل ها بهره ببرید. در چنین صورتی چندان لازم نیست درباره اینترنت مخابرات ADSL و TD-LTE چیزی بدانید.

اما اگر کسب وکار شما بر بستر اینترنت تعریف شده و استفاده گسترده تر و فراگیرتری از اینترنت برای توسعه کسب و کارتان دارید، این مقاله ممکن است به کارتان بیایید.

اینترنت مخابرات ADSL چیست؟

می توان گفت اینترنت پرسرعت با اینترنت مخابرات ADSL به جهانیان معرفی گردید. چرا که تا پیش از ADSL عموم کاربران اینترنتی از اینترنت Dial Up استفاده می کردند. اینترنت Dial Up که در زمان خودش نماد پیشرفت و اتصال مردم به دهکده جهانی بود؛ اکنون با سرعت 56 کیلوبیت بر ثانیه نوعی شوخی به نظر می رسد. به همین علت وقتی ADSL با سرعتی تا سقف 16 مگابیت بر ثانیه وارد بازار شد، تازه کاربران با مفهوم اینترنت پرسرعت آشنا شدند.

اینترنت مخابرات ADSL با کابل به مشترکین ارائه می شد و دیگر مشکل قطعی خطوط تلفن را در هنگام استفاده نداشت. علاوه بر این، سرعتی مثال زدنی داشت که موجب شد خیلی زود به سرویس محبوب کاربران تبدیل گردد. اینترنت ADSL تا سال ها و پیش از آمدن نسل سه و چهار اینترنت های همراه به عنوان محبوب ترین خدمت اینترنتی در جهان شناخته می شد.

اگرچه در حال حاضر بسیاری از کاربران به علت دسترسی به اینترنت 3G و 4G کمتر سراغی از ADSL می گیرند، اما این سرویس اینترنتی همچنان به علت قیمت پایین و بعلاوه پایداری ارائه خدمت در میان کاربران زیادی محبوب است.

اینترنت TD-LTE چیست؟

به TD-LTE اینترنت ثابت بی سیم می گویند. برای دسترسی به این خدمت اینترنتی هم شما به یک دستگاه مودم نیاز دارید. اما چیزی که این خدمت اینترنتی را مجذوب نماینده می نماید توسعه آن بر پایه اینترنت 4.5G است. به این ترتیب این خدمت اینترنتی سرعت بالاتری را به مشتری ها ارائه می نماید. شاید تصور گردد که این ویژگی موجب شده که TD-LTE از ADSL محبوب تر باشد؛ اما آمارها این را تایید نمی نمایند. چرا که اینترنت مخابرات ADSL به علت قدمت و بعلاوه پایداری خدمت همچنان کاربران بیشتری از TD-LTE دارد. بسیاری معتقدند که اینترنت TD-LTE ترکیبی از خدمات اینترنت های دیتا و ADSL است.

اکنون بد نیست به همه تفاوت های بین اینترنت ADSL و TD-LTE نگاهی بیاندازیم.

برای تماشا آگهی های مودم در وبلاگ سایه کلیک کنید

مهم ترین تفاوت های بین اینترنت مخابرات ADSL و TD-LTE

برای اینکه بتوانیم این دو سرویس را با هم مقایسه کنیم، باید کارکردهای ذاتی آنها را در مقایسه با هم بسنجیم.

  • سرعت اینترنت
  • پایداری اینترنت
  • محدوده دسترسی اینترنت
  • حجم دانلود
  • قیمت اینترنت

سرعت اینترنت

اولین و مهم ترین نکته سنجش سرعت اینترنت است. برای آنکه بدانیم از میان اینترنت مخابرات ADSL و اینترنت TD-LTE کدام سرعت بیشتری به مخاطب ارائه می نماید، باید چند عدد را مقایسه کنیم. پیش از این گفتیم اینترنت Dial Up سرعتی معادل 56 کیلوبیت بر ثانیه به مخاطب ارائه می نماید و اینترنت ADSL این بازار را به ارائه سرعتی تا سقف 16 مگابیت بر ثانیه شکست داد.

البته باید بدانیم که 16 مگابیت بر ثانیه سقف سرعت اینترنت مخابرات ADSL است و در بیشتر مواقع این اینترنت سرعتی معادل 8 مگابیت بر ثانیه دارد. بعلاوه سرعتی که اینترنت TD-LTE ارائه می نماید تا سقف 40 مگابیت در ثانیه است. به همین دلیل واضح است که TD-LTE سرعتی بیشتر به مخاطب ارائه می نمایند. اما این نکته را هم باید بدانید که بهره بردن از این سرعت، به منطقه جغرافیایی و کیفیت مودم مورداستفادههم بستگی دارد.

پایداری اینترنت

موضوع بعدی که می تواند در کیفیت خدمات اینترنتی شما موثر باشد، پایداری اینترنت است. به این معنی که اینترنت شما تا چه اندازه قطعی دارد و ارائه خدمات در آن با مشکلاتی روبرو می گردد یا خیر؟اینترنت مخابراتADSL پیروز این مقایسه است. چرا که این اینترنت با کابل به مودم کاربر می رسد و معمولا قطعی خاصی ندارد.

اگر کیفیت کابل کشی و بعلاوه مودم شما هم خوب باشد، دیگر نگرانی ای از بابت نویز و اختلال های این چنینی هم ندارید. در مجموع اگر پایداری دسترسی به اینترنت برای شما مهم است، باید بدانید که اینترنت مخابرات ADSL خدمات بهتر، پایدارتر و با اختلال بسیار پایین را به شما ارائه می نماید.

محدوده دسترسی اینترنت

مورد مهم دیگر در مقایسه این دو اینترنت محدوده دسترسی است. همانطور که گفتیم اینترنت مخابرات ADSL با کابل به دست مخاطب می رسد؛ بنابراین تا هر جایی که بتوان کابل مخابرات کشید و به مشتری خدمات داد، می توان از این اینترنت بهره برد. بدیهی است که این ویژگی موجب می گردد اینترنت ADSL قابل حمل نباشد.

درست در نقطه مقابل اینترنت TD-LTE قرار گرفته است که کاملا قابل حمل است. شما با خرید یک مودم قابل حمل TD-LTE می توانید آن را با خود حمل کنید و به هر جایی انتقال دهید.

حجم دانلود

نکته دیگر که می تواند این مقایسه را کمی بهتر و شاخص ها را برای شما ملموس تر کند، آنالیز شرایط حجم دانلود این دو اینترنت است. در یک مقایسه کلی می توان گفت که اینترنت های مخابرات ADSL حجم بالاتری از اینترنت را در اختیار کاربر برای دانلود قرار می دهند.

قیمت اینترنت

موضوع مهم و پایانی قیمت اینترنتی است که ارائه می گردد. این روزها هزینه های اینترنت مدام تغییر می نماید و نمی توان یک عدد دقیق برای آن اعلام کرد؛ ولی مقایسه قیمت اینترنت در مقاطع مختلف نشان می دهد که اینترنت مخابرات ADSL خدماتی گران تر و پرهزینه تر نسبت به اینترنت TD-LTE ارائه می نماید.

آگهی های مودم را در وبلاگ سایه ببینید
منبع: دیوار

به "اینترنت مخابرات ADSL بهتر است یا اینترنت TD، LTE؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت مخابرات ADSL بهتر است یا اینترنت TD، LTE؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید