استقبال بی نظیر از اماکن گردشگری خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ سایه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی استان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: خوشبختانه استقبال مسافرین نوروزی از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری سطح استان در نخستین روزهای تعطیلات بسیار مطلوب و خوب بوده است.

استقبال بی نظیر از اماکن گردشگری خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی حسن رمضانی با اشاره به اینکه در بعضی شهرستان ها ظرفیت هتل ها تکمیل شده است، اضافه کرد: گردشگران در سراهای اقامتی سطح استان از جمله مدارس، بقاع متبرکه، مجموعه های آب درمانی، کمپ های موقت و اقامتگاه های بوم گردی اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه نوروز سال جاری برنامه های بسیار متنوعی برای مردم استان و مسافران پی بینی شده است، اضافه کرد: برنامه های نوروزگاه در باغ تاریخی اکبریه، قلعه تاریخی بیرجند و روستای حسین آباد خراشاد از اهم برنامه های نوروز است.

او ادامه داد: در این اماکن انواع صنایع دستی، هنرهای بومی و محلی و انواع غذاهای سنتی جهت معرفی آیین و رسوم و فرهنگ مردم استان ارائه خواهد شد.

رمضانی با اشاره به اینکه 405 غرفه بازارچه های صنایع دستی در این ایام در سطح استان فعالیت خواهند کرد، گفت: در این ایام همچنین 45 سیاه چادر و 35 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه 150 هزار نفر شب اقامت برای مسافرین نوروزی سال جاری در سطح استان فراهم شده است، مطرح کرد: 150 اثر تاریخی نیز در این ایام آماده بازدید علاقه مندان و گردشگران خواهد بود.

او با اشاره به اینکه نرخ رشد گردشگران در سال های اخیر بین 20 تا 25 درصد افزایش داشته است، بیان نمود: طی 15 روز نوروزی سال گذشته یک میلیون و 880 هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

منبع: میراث آریا

به "استقبال بی نظیر از اماکن گردشگری خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال بی نظیر از اماکن گردشگری خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید