اختلافات میراث فرهنگی قزوین و شهرداری با تعامل حل می گردد

به گزارش وبلاگ سایه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اختلافات میراث فرهنگی قزوین و شهرداری با تعامل حل می گردد.

اختلافات میراث فرهنگی قزوین و شهرداری با تعامل حل می گردد

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان قزوین اظهار کرد: در ایام نوروز 17 نوروزگاه داشتیم که با تدبیر استاندار قزوین در مورد لزوم معرفی قزوین در نقاط تلاقی جهانگردان با استان، تعداد 7 نوروزگاه در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی رخ داد که با استقبال خوب جهانگردان و مسافران روبرو شد.

وی ادامه داد: جهت گیری برنامه های حوزه جهانگردی در سال 1401 به سوی دعوت از سرمایه گذاران و تسهیل فرایند سرمایه گذاری برای ایجاد و تقویت زیرساخت های جهانگردی است.

این مسئول توضیح داد: در نوروز 1401 با اقامت بیش از 87 هزار جهانگرد در استان با رشد 35 درصدی این حوزه نسبت به مدت مشابه در سال 98 روبرو بودیم.

وی اعلام کرد: در تیر 1401 جشن ثبت جهانی مجموعه سعدالسلطنه به عنوان اولین میراث جهانی استان قزوین را خواهیم داشت که نویدبخش روزهای خوبی برای جهانگردی استان خواهد بود.

خزائلی گفت: در نوروز سال جاری 271 غرفه صنایع دستی در قزوین و شهرستان های تابعه برپا شد و مجموع فروش صنایع دستی استان در این ایام 27 میلیارد ریال بوده است و در سال پیش رو برای برگزاری تورهای قزوین گردی از مبدأ استانهای همجوار بویژه البرز و تهران به قزوین برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: طی سالهای اخیر اعتباری که به وسیله شهرداری به بازسازی تخصیص داده میشد و در شورای اسلامی شهر به تصویب می رسید، نداشتیم و برنامه بازسازی ویژه ای مانند آنچه در سعدالسلطنه رخ داد، مشاهده نمی گردد. از اعضای شورای شهر درخواست می گردد که اعتبار بیشتری را به این حوزه اختصاص دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی قزوین اعلام کرد: قطعاً موضوعات اختلافی بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد ولی با مدیریت بوجود آمده تمام موضوعات رفع می گردد و حل آنها بر مبنای تعامل است، پروژه سبزه میدان به تصویب میراث فرهنگی استان رسیده و به وسیله یک مشاور ملی به اجرا عایدی و امیدواریم مجموعه دولتخانه نیز به عنوان یک مجموعه تاریخی فرهنگی در اختیار مردم و جهانگردان قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمام سرمایه گذاران پروژه های نیمه تمام جهانگردی می توانند از محل تسهیلات تبصره 18 با نرخ سود 10 تا 12 درصد برای تأمین اعتبار مورد احتیاج و تکمیل پروژه خود اقدام نمایند.

خزائلی در خاتمه گفت: کمیته واگذاری ماده 27 امکان مناسبی را برای احداث و تکمیل طرح های جهانگردی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد که خانه زعیم و خانه سعدالسلطان در حال حاضر از این طریق واگذار شده و مراحل بازسازی و تجهیز خود را طی می نمایند.

منبع: همگردی

به "اختلافات میراث فرهنگی قزوین و شهرداری با تعامل حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات میراث فرهنگی قزوین و شهرداری با تعامل حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید