احتمال نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران : شرکت بهره بردار نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن روز شنبه از احتمال نشت آب آلوده به رادیو اکتیو از تاسیسات اتمی این نیروگاه به مناطق مجاور خبر داد.

احتمال نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه به نقل از فرانس پرس، در تازه ترین تحولات مربوط به مسائل فنی نیروگاه فوکوشیمای ژاپن، شرکت بهره برداری از این نیروگاه از احتمال نشت آب آلوده به مواد رادیو اکتیو خبر داده است.

سخنگوی شرکت الکتریک پاور ژاپن که بهره برداری از این نیروگاه را بر عهده دارد، تاکید کرد: احتمال نشت 120 تن آب آلوده به مواد رادیو اکتیو از یکی از ذخایر زیر زمینی نیروگاه فوکوشیما وجود دارد.

این نیروگاه در پی وقوع زلزله و سونامی شدید سال 2011 میلادی به شدت آسیب دیده است. آب های ذخیره شده در تانکرهای زیرزمینی این نیروگاه برای خنک کردن رآکتورهای آن مورد استفاده قرار می گیرد.

سخنگوی شرکت الکتریک پاور ژاپن اضافه کرد: آب باقی مانده از این تانکر را به سایر تانکرها منتقل می کنیم و خیلی بعید است که این آب آلوده به دریا ریخته شود.

مسائل فنی نیروگاه فوکوشیمای ژاپن بار دیگر از روز جمعه آغاز شده است. این دومین نقص فنی این نیروگاه در هفته های اخیر به شمار می رود.

سوخت هست ای استفاده شده در نیروگاه ها باید حتی پس از استفاده نیز خنک و سرد نگه داشته شود چرا که حرارت بیش از حد موجب وقوع واکنش هسته ای که منجر به ذوب شدن سوخت می شود، خواهد شد.

منبع: تسنیم

به "احتمال نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید