آیا شناسایی دیابت نوع یک با هوش مصنوعی امکان پذیر است؟

به گزارش وبلاگ سایه، آیا هوش مصنوعی منجر به شناسایی سریع تر دیابت خواهد شد، بیماری که از آن اغلب اوقات به عنوان قاتل خاموش یاد می نمایند؟ محققان شرکت IBM امیدوار به این قضیه هستند. آن ها اخیرا یک ابزار آزمایش هوش مصنوعی را معرفی کردند که امید است بتواند آنتی بادی های دیابت نوع 1 را در خون افراد شناسایی کند.

آیا شناسایی دیابت نوع یک با هوش مصنوعی امکان پذیر است؟

تشخیص دیابت با هوش مصنوعی

ممکن است در آشنایان و دوستان خود افرادی را بشناسید که به دیابت نموده اند. این افراد می بایست به صورت روزمره اندازه قند خون خود را چک نمایند.

معاینات روزانه افراد مبتلا به دیابت نوع یک به این صورت است که با دستگاه های تشخیص اندازه قند خون، سطح قند خون خود را چک می نمایند.

برای کنترل این بیماری افراد انسولین تزریق می نمایند و سطح گلوکز موجود در خون را کنترل می نمایند. در صورتی که اندازه گلوکز موجود در خون تنظیم نباشد، پانکراس نمی تواند اندازه انسولین نوع یک مبتلا هستند و سال های درازی را با این بیماری سپری مورد احتیاج را ترشح نماید و بیماری رو به وخیم شدن می رود.

با توجه به سابقه بیماری در فامیل و ژنتیک و دیگر ریسک های محتمل، پزشکان تمامی کسانی که احتمال ابتلا به دیابت نوع یک دارند، را مورد آنالیز قرار می دهند. گفتنی است که همچنان هیچ استانداردی معین نشده تا از طریق آن پزشکان بتوانند احتمال بروز دیابت را زودتر از موعد تشخیص دهند.

تا به امروز پیش بینی ابتلا دیابت امری بسیار مشکل در کل تاریخ بوده است و اکنون تشخیص دیابت با هوش مصنوعی را می توانیم انقلابی بزرگ در این عرصه بدانیم.

برای حل این مسئله IBM با همکاری بنیاد JDRF، از ابزاری رونمایی نموده است که می تواند با پادتن دیابت نوع 1 تشخیص دهد که بیماری دیابت نوع یک از چه زمانی و از چه طریقی در بدن فعال می گردد.

بر اساس گفته های IBM، 22 هزار نمونه آزمایشی از سوئد و آمریکا و فنلاند خود را به هوش مصنوعی تزریق شده اند، تا امروز چنین ابزاری برای تشخیص این بیماری در دست داشته باشیم.

گفتنی است که این ابزار قابلیت این را دارد که سطح پادتن را در خون افراد تشخیص داده و طی آن فرایند پیشروی بیماری را مورد آنالیز قرار دهد.

محقق ارشد این پروژه فردی به نام جیانینگ هو است که با تحقیقات فراوان پیروز شده چنین ابزاری را به جامعه علمی وارد کند.

این محقق بزرگ می گوید؛ یکی از مهم ترین خاصیت های این تحقیق آن است که با ساخت یک الگوریتم پیروز شده ایم بفهمیم چه افرادی را باید تحت کنترل قرار داد و هر چند وقت یک بار ضروری است تا مورد آنالیز و کنترل قرار گیرند.

با دانشی که تا به امروز کسب نموده ایم دریافتیم که این پادتن ها در عدم پیشرفت دیابت نوع یک بسیار موثر هستند. مسئله بسیار مهم این است که نمی توانیم بفهمیم که کدام افراد در چه زمانی مستعد ابتلا به این بیماری هستند؟

گفتنی است که هوش مصنوعی نمی تواند برای تشخیص زودهنگام دیابت نوع یک کمکی کند ولی می توان برای تشخیص به موقع و نجات بخش این بیماری خاص به آن اکتفا کرد.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون

به "آیا شناسایی دیابت نوع یک با هوش مصنوعی امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شناسایی دیابت نوع یک با هوش مصنوعی امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید