آخرین جزئیات تعمیر خط 5 متروی تهران

به گزارش وبلاگ سایه، سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه بهسازی خط 5 به بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار تنها در امسال احتیاج دارد، گفت: کوشش ما بر این است که سرویس دهی خط 5 با شروع فصل سرما به ساعت قبل یعنی 5 صبح برگردد.

آخرین جزئیات تعمیر خط 5 متروی تهران

حامد عباسی نامی در تبادل نظر با ایسنا، در خصوص آخرین شرایط بهسازی خط 5 متروی تهران با بیان اینکه خط 5 قدیمی ترین خط متروی تهران است و تمام اجزا و تجهیزات آن به مرحله بازسازی و اورهال رسیده، گفت: پروژه بهسازی خط 5 از سالیان گذشته شروع شده و حالا به مرحله بهسازی برق بالاسری و تجهیزات خط در حوزه سیگنالینگ رسیده که احتیاج به بازسازی و نوسازی دارد.

وی با بیان اینکه بعد از حادثه سال گذشته در خط 5 مترو احتیاج به بازنگری در حوزه بهره برداری احساس شد تا حرکت ها، ایمن سازی گردد و بر همین اساس نیز تغییراتی در خط 5 متروی تهران ایجاد شد، ادامه داد: معینا از آنجایی که شب ها عملیات تعمیر و نگهداری را انجام می دهیم تا در ایام هفته فعالیت خط تعطیل نگردد، مجبوریم زمان تعمیرات را در شب ها متمرکز کنیم و این مسئله سبب شده که حرکت 5 صبح از برنامه خارج شده تا زمان بیشتری برای انجام عملیات داشته باشیم.

عباسی نامی اضافه کرد: امیدواریم با رسیدن به شرایط پایدار در خط 5، حرکت ساعت 5 صبح قطار های متروی تهران- کرج و بالعکس از سر گرفته گردد. بعلاوه با برنامه ریزی از ابتدای فصل زمستان به شرط فراهم شدن شرایط فنی، ساعت حرکت 5 صبح نیز مجددا برقرار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فرایند تعمیر خط 5 مترو به زودی تمام نمی گردد؛ اما درنظر داریم، شرایط را به سمتی پیش ببریم که حداقل حرکت ساعت 5 قطار های مترو از سر گرفته گردد، گفت: از آنجایی که بعضی از تعمیرات را در فصل زمستان نمی توان انجام داد پس در صورت تامین اعتبار حرکت ساعت 5 صبح دایر می گردد.

احتیاج 600 میلیارد تومانی مترو برای تکمیل، بهسازی و اورهال خط 5

عباسی نامی هزینه های اقتصادی بهسازی و تعمیرات خط 5 را سرسام آور خواند و اضافه کرد: حداقل برای تکمیل، بهسازی و اورهال خط 5 مترو به حدود 500 تا 600 میلیارد تومان در سالجاری احتیاجمندیم که چنین اعتباری به یکباره مهیا نمی گردد و بر همین اساس مجبوریم پروژه را در فاز بندی های معین اجرایی کنیم، به همین علت تعمیرات زمانبر خواهد بود، اما سعی ما این است که بهسازی و اورهال بگونه ای باشد که اختلالی در سفر های مسافران ایجاد نکند که البته فعلا ناچاریم حرکت قطار در ساعت 5 صبح را حذف کنیم.

وی در خصوص ایمنی خط 5 نیز با بیان اینکه ایمنی اولین شرط بهره برداری مترو است، در خصوص شرایط قطار های خط 5 ادامه داد: در خط 5 متروی تهران به علت وقفه ای که در برنامه ریزی اورهال و تامین قطعات داشتیم، کار مقداری عقب افتاده است، اما در نظر داریم قطار هایی را که مشکل پیچیده ندارد و تنها از نظر چرخ واگن ها دارای مشکلاتی هستند را هرچه سریعتر مشکلاتشان را حل کنیم؛ البته چرخ ها تامین شده، اما ظرفیت های تعمیرگاهی محدود است چراکه شاهد انباشت واگن های تعمیراتی هستیم و این ترافیک تعمیرگاهی سبب بروز مشکلاتی می گردد.

عباسی نامی با بیان اینکه در شبکه متروی تهران روزانه 54 هزار کیلومتر تردد به وسیله قطار ها انجام می گردد، گفت: به عبارتی دیگر قطار های متروی تهران روزانه 54 هزار کیلومتر راستا را طی می نمایند که این عدد بزرگی است و به همین علت باید نگهداشت و تعمیرات قطار ها نیز با سرعت و دقت زیاد انجام گردد؛ اما متاسفانه یک وقفه چندماهه در روند عادی تعمیرات قطار های خط 5 اتفاق افتاده است که امیدواریم در تیم مدیریت تازه با یاری و حمایت مدیریت شهری، بودجه و اعتبارات تامین گردد و قطعات یدکی به موقع برسد تا این وقفه جبران گردد، البته نگاه ما در مترو ایمنی است و سعی می کنیم که مسافران ما ضعفی در ظرفیت مسافربری و قطار ها احساس ننمایند.

منبع: فرارو

به "آخرین جزئیات تعمیر خط 5 متروی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات تعمیر خط 5 متروی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید