9 کاری که در محله بشیکتاش باید انجام دهیم

به گزارش وبلاگ سایه، بشیکتاش استانبول برای تمام گردشگران با هر سلیقه ای حرفی برای گفتن دارد. اهل تاریخ هستید یا اهل طبیعت؟ به موزه گردی علاقه دارید یا از تماشای مسابقات ورزشی لذت می برید؟ محله بشیکتاش استانبول یکی از محله های قدیمی و اصیل شهر استانبول ترکیه است. در بشیکتاش استانبول، از ورزشگاه تماشایی تیم بشیکتاش گرفته تا مسجد اورتاکوی و کاخ دلما باغچه همگی جاذبه های این محله در استانبول هستند که باید ببینید. در ادامه با جاذبه های بشیکتاش استانبول بیشتر آشنا شوید.

9 کاری که در محله بشیکتاش باید انجام دهیم
  • بازار محلی بشیکتاش جایی برای لذت بردن از قدم زدن

قدم زدن در بازار بشیکتاش استانبول حال و هوای تان را عوض می نماید؛ این بازار طراوتش را از عطر سبزیجات می گیرد و شور و هیجانش را از جمعیت در حال خرید. در بازار بشیکتاش، علاوه بر اینکه می توانید خریدی به صرفه داشته باشید از تماشا مردم محلی به وجد می آیید. چشیدن غذاهای محلی یا نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه های بشیکتاش در این بازار را از دست ندهید. در نهایت، به بازار ماهی فروش های بشیکتاش می رسید که معماری فوق العاده ای دارد. شنبه بازار بشیکتاش در فهرست بازارهای هفتگی استانبول، هواداران بی شماری دارد و از سراسر استانبول جمعیتی را راهی خود می نماید.

  • هیجان در تنگه بسفر، محله بشیکتاش

تنگه بسفر در نزدیکی منطقه بشیکتاش استانبول واقع شده. بسفر منظره ها فوق العاده ای دارد و کارهای هیجان انگیز مختلفی را در آن می توانید تجربه کنید. سوار کشتی های کروز شوید، کروز سواری کنید و به منطقه ها تفریحی آنجا پا بگذارید.

موزه نیروی دریایی در بشیکتاش

اگر به موزه گردی علاقه دارید، باز هم باید به منطقه بشیکتاش بروید. ابزارآلات، قایق ها، توپ های جنگی دوران عثمانی را در موزه ای در نزدیکی این منطقه می توانید ببینید. این موزه که در زبان ترکی دنیز خوانده می گردد، بیش از یک قرن قدمت دارد و اخیرا بازسازی شده است.

موزه اورتاکوی در محله بشیکتاش

اورتاکوی نام موزه دیگری است که در منطقه بشیکتاش می توانید ببینید. سبک نئوباروک، خوشنویسی های اسلامی، معماری باشکوه و منظره ها بی نظیر تنگه بسفر از جذابیت های این موزه هستند. برای بازدید از موزه اورتاکوی باید به کرانه غربی تنگه بسفر در محله بشیکتاش بروید.

اقامتی به یادماندنی در قصرهای باشکوه عثمانی

می توانید شبی را را در یکی از قصرهای باشکوه عثمانی بگذرانید. قصری که روزگاری محل اقامت عثمانی ها بود و اکنون هتلی 5 ستاره تبدیل شده است. این کاخ، کاخ چراغان (Çırağan Sarayı) نام دارد و در سال 1861 و 1872 ساخته شد. معماری و تزئینات این کاخ بسیار باشکوهند و روزگاری نماد عظمت دولت عثمانی بودند.

هیجان تماشای مسابقه فوتبال را در بشیکتاش تجربه کنید

تیم عقاب های سیاه تیم محبوب استانبول در محله بشیکتاش است. نماد تیم بشیکتاش را در برچسب ها، مجسمه ها و لوگوهای مختلف این منطقه می توانید ببینید. برای تماشای مسابقات فوتبال این تیم باید به ورزشگاه بی جی کی اینونو (BJk inonu Stadium) بروید. هواداران دو آتیشه تیم بشیکتاش را قبل از مسابقه حوالی ورزشگاه بشیکتاش خواهید دید که مشغول خواندن سرود تیم شان هستند. مهم ترین هوادار تیم بشیکتاش، گروه چارشی است که با جملات پر شور و احساس به تشویق این تیم می پردازد. باشگاه بشیکتاش در 4 مارس سال 1903 تاسیس شد. تیم بشیکتاش از زمان فعالیتش بارها به مصاف با حریفان رفته و 15 بار در سوپرلیگ فوتبال ترکیه پیروز به کسب قهرمانی شد. در سفر به استانبول می توانید تاریخ سفرتان را با یکی از بازی های تیم بشیکتاش هماهنگ کنید. لذت تماشای مسابقه فوتبال این تیم را در ورزشگاه زیبای آنها از دست ندهید.

جاذبه های تاریخی بشیکتاش: کاخ بی نظیر دلمه باغچه

برای بازدید از کاخ دلمه باغچه نیز گذارتان به بشیکتاش می خورد. این کاخ یکی از بزرگ ترین کاخ های ترکیه به جا مانده از دوران عثمانی است. کاخ دلمه باغچه به دستور عبدالمجید، در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد.

در نزدیکی دلما باغچه از موزه نقاشی بازدید کنید

در نزدیکی کاخ دلمه باغچه موزه نقاشی است که باید ببینید. تابلوهای نقاشی، مجسمه و فضای آرام آن از خاطرتان نخواهد رفت. بعد از بازدید از این موزه می توانید در کافه های دنج آن بنشینید و از تماشای منظره ها دریا لذت ببرید.

در پارک ییلدیز Yildiz Park بشیکتاش قدم بزنید

در میان جاذبه هایی که در خصوص آن حرف زدیم جای یک پارک خافهرست. پارک ییلدیز قدمتی طولانی به مقدار قدمت بشیکتاش دارد. درختان و گیاهان کهنسال این پارک از سراسر دنیا جمع شده اند. اگر در ماه آوریل گذرتان به محله بشیکتاش بیفتد یا تاریخ تور استانبول خودتان را برای این ماه تنظیم نموده باشید، با شکوفه های بهاری در پارک ییلدیز شگفت زده خواهید شد. لذت قدم زدن در این پارک از خاطرتان نمی رود.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ سایه

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "9 کاری که در محله بشیکتاش باید انجام دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کاری که در محله بشیکتاش باید انجام دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید