هشدار زرد؛ احتمال بارش برف در ارتفاعات استان سمنان

به گزارش وبلاگ سایه، مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره فعالیت سامانه بارشی و احتمال بارندگی در ارتفاعات این استان در روز های ابتدایی هفته هشدار زرد اظهار داشت.

هشدار زرد؛ احتمال بارش برف در ارتفاعات استان سمنان

ایرج مصطفوی گفت: این سامانه بارشی از ظهر آدینه بیست و نهم مهر ماه وارد کشور شده و تا یکشنبه فعال است و بیشترین اثر خود را در استان سمنان در روز های شنبه سی ام مهر ماه و یکشنبه اول آبان ماه می گذارد.

وی اضافه نمود: باران و بارش های رگباری، رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد شدید، گرد و خاک در منطقه ها مستعد و کاهش نسبی دمای هوا از آثار فعالیت این سامانه بارشی است.

به گفته وی، منطقه اثر این سامانه بیشتر ارتفاعات استان سمنان است.

وی گفت:احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب نقطه ای و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی مه گرفتگی و کاهش دید و احتمال خسارات ناشی از وزش باد، اختلال در سفر های بین شهری و گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، سازه های موقت و شکستن درختان، احتمال تغییز زمان پرواز هواپیما ها و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در نواحی کوهستانی و سردسیر در این مدت وجود دارد.

مهمترین توصیه های هواشناسی در این مدت اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها، لایروبی شبکه آبراه ها خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان ها و سازه های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلو های تبلیغاتی و پوشش گلخانه هاست.

وبلاگ سایه سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار زرد؛ احتمال بارش برف در ارتفاعات استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد؛ احتمال بارش برف در ارتفاعات استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید