مدیر ارشد شرکت بویینگ به نقص فنی هواپیماها اعتراف کرد

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از سی بی اس نیوز، دنیس میلنبرگ مدیر ارشد اجرایی بویینگ در جلسه استماع کنگره آمریکا خاطرنشان کرد در اوایل 2019 میلادی و قبل از دومین پرواز مرگبار هواپیمای بویینگ 737 مکس در ماه مارس، آزمایش های اولیه سوالاتی درباره امنیت این جت را به وجود آورده است.

مدیر ارشد شرکت بویینگ به نقص فنی هواپیماها اعتراف کرد

اما به گفته میلنبرگ او فقط چند هفته است که از جزئیات پیغامها و ایمیل های خلبانان آگاه شده است.

پیغامک ها مربوط به تاریخ نوامبر 2016 میلادی است در ماه فوریه به وزارت دادگستری آمریکا ارائه شدند اما تا زمان دومین سقوط هواپیمای 737 مکس در اختیار سازمان فدرال هوانوردی قرار نگرفتند. در این پیغام ها وایمیل ها خلبانان مسائل جدی موجود در این هواپیما را گزارش نموده بودند.

میلنبرگ هنگام شهادت در برابر کنگره گفت: من در فرایند جمع آوری اسناد دخالت داشتم اما برای ارسال آنها به مقامات ذینفع به تیم خود اتکا کردم. من جزئیات پیغام ها را تا این اواخر نمی دانستم.

همچنین مدیر ارشد اجرایی بویینگ به اشتباه خود اعتراف و بیان کرد تمام کوشش خود را برای رفع کردن نقایص جت به کار می گیرد. میلنبرگ بارها از خانواده های قربانیان سقوط هواپیماهای 737 مکس این شرکت عذرخواهی نموده است.

جلسه استماع کنگره به دلیل فشار بر تیم جدید مدیریت بویینگ و همچنین جلب اعتماد مشتریان این کارخانه صورت گرفته است.

این نخستین باری بود که مدیر شرکت هواپیماسازی بوئینگ در پی سقوط مرگبار فروند هواپیمای این شرکت در جلسه استماع در کنگره حاضر می شد زیرا این شرکت پیشتر در مقابل درخواست ها برای شهادت دادن مقاومت می کرد.

پیش از این به دلیل مشکل در سیستم بوئینگ 737 مکس، دو سقوط مرگبار برای این هواپیما رخ داد و موجب ممنوع شدن پرواز این هواپیما در بسیاری از نقاط دنیا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مدیر ارشد شرکت بویینگ به نقص فنی هواپیماها اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر ارشد شرکت بویینگ به نقص فنی هواپیماها اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید