لیبی ، ضربات سخت نیروهای طرابلس به نیروهای حفتر

به گزارش وبلاگ سایه، سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی از حمله به اتاق عملیات ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در شهر صبراته اطلاع داد.

لیبی ، ضربات سخت نیروهای طرابلس به نیروهای حفتر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه، درگیری نیروهای شرق و غرب لیبی هنوز ادامه دارد. حملات نیروهای خلیفه حفتر از شرق لیبی به طرابلس در غرب لیبی یک سال پیش اواخر ماه فرودین شروع شد.

امروز محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی (طرابلس/غرب لیبی) امروز دوشنبه گفت که نیروی هوایی آن ها، اتاق عملیات نیروهای حفتر در شهر صبراته (70 کیلومتری غرب طرابلس) را هدف قرار داده است.

طبق گزارش وبگاه بوابة الوسط، قنونو گفت ضربات دقیقی به نیروهای حفتر در صبراته وارد آوردیم.

نیروهای شرق لیبی (به فرماندهی حفتر) مورد حمایت عربستان، مصر و امارات هستند و نیروهای غرب لیبی (به رهبری فائز السراج) تحت حمایت ترکیه و قطر.

انهدام سه هواپیمای حفتر

سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی همچنین از وارد آمدن خسارت هایی به نیروهای حفتر در منطقه ابوقرین در شرق طرابلس اطلاع داد.

او گفت که نیروهای آنها در ابوقرین پیروز شدند دو هواپیمای Wing Long ساخت چین و یک بالگرد MI 35 را با تمامی سرنشینان آن منهدم نمایند.

به گفته قنونو نیروی هوایی دولت وفاق ملی 12 حمله دقیق علیه نیروهای حفتر در منطقه ابوقرین انجام داده و طی آن خودروهای زرهی و سکوهای پرتاب موشک در این منطقه را هدف قرار دادند.

تصرف شهر صرمان

وبگاه بوابة إفریقیا از وقوع درگیری شدید بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در منطقه ای بین شهر صرمان (غرب طرابلس) و الزاویه اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، درگیری شدیدی در منطقه بوعیسی واقع در جنوب غربی الزاویه بین نیروهای دو طرف به وقوع پیوسته است.

گروه موسوم به ارتش ملی لیبی تحت امر حفتر نیز در صفحه فیس بوک خود حمله نیروهای دولت وفاق ملی به شهر صرمان را تأیید کرد.

بعضی خبرها نیز حاکی از آن است که نیروهای دولت وفاق ملی مقر تحقیقات جنایی در شهر صرمان را به تصرف خود درآوردند.

در همین ارتباط محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در صفحه فیس بوک خود اظهار داشت که نیروهای این دولت پیروز شدند بخش های وسیعی از شهر صرمان را به کنترل خود درآورند و در حال تعقیب شبه نظامیان هستند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "لیبی ، ضربات سخت نیروهای طرابلس به نیروهای حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، ضربات سخت نیروهای طرابلس به نیروهای حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید