دیدار مدیر موزه باستان شناسی آلیکانته با مدیر موزه ملی ایران

به گزارش وبلاگ سایه، مدیر موزه باستان شناسی آلیکانته اسپانیا و مدیر موزه ملی ایران درباره همکاری های فرهنگی و موزه ای دو کشور با یکدیگر گفت و گو کردند.

دیدار مدیر موزه باستان شناسی آلیکانته با مدیر موزه ملی ایران

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، به دنبال برگزاری نمایشگاه ایران: مهد تمدن در موزه باستان شناسی الیکانته در اسپانیا و توافق های به عمل آمده مبنی بر نمایش متقابل آثار این موزه در ایران، جوزپ آلبرت کورتس گاریدو مدیر موزه باستان شناسی الیکانته به همراه خورخه آگاتانجلو سولر دیاز مسئول نمایشگاه های این موزه و استاد دانشگاه الیکانته به ایران سفر نموده با جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران دیدار کردند.

در این دیدار طی جلسه ای دو طرف همراه با چند نفر از کارشناسان موزه ملی ایران به بحث و گفتگو درباره نحوه برگزاری نمایشگاه مشترک و مقدمات اجرایی آن پرداختند.

میهمانان موزه باستان شناسی آلیکانته ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه آینده به آنالیز ظرفیت ها و امکانات موزه ملی ایران در برپایی نمایشگاه، طراحی فضای داخلی، طرح محتوایی، کاتالوگ و... پرداختند.

جبرئیل نوکنده با ابراز خرسندی از شروع اقدامات اجرایی در مورد برگزاری نمایشگاه اسپانیا در تهران گفت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده و توافق طرفین نمایشگاه میراث باستان شناسی شرق اسپانیا: گزیده ای از موزه باستان شناسی الیکانته با نمایش بیش از 280 اثر تاریخی فرهنگی در اوایل مهرماه امسال در موزه ملی ایران گشایش خواهد یافت.

گروه اسپانیایی علاوه بر ملاقات هایی با مدیر موزه ملی ایران، در جلسات مشترک با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، محمدرضا کارگر رئیس کل امور موزه ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی ، سید علی پاکدامن مدیر کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه ، ادواردو لوپز بوسکتس سفیر پادشاهی اسپانیا شرکت نموده و در خلال این دیدار ها تیم اسپانیا گزارشی از وضعیت نمایشگاه ایران: مهد تمدن ارائه داد و علت موفقیت این نمایشگاه را براساس میزان استقبال و آمار بالای 60هزار نفر بازدید کننده در مقایسه با زمان مشابه سایر نمایشگاهای موقت خود ارزیابی کردند.

در ادامه به منظور گسترش سطح روابط فرهنگی دو موزه سرفصل های پژوهشی مشترک، نمایشگاه های آینده و... از سوی طرفین مطرح شد.

در این سفر کاری، گروه اسپانیایی علاوه بر موزه ملی ایران از مجموعه های فرهنگی تاریخی نیاوران، گلستان، بازار تهران و میدان مشق بازدید کردند.

منبع: میراث آریا

به "دیدار مدیر موزه باستان شناسی آلیکانته با مدیر موزه ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مدیر موزه باستان شناسی آلیکانته با مدیر موزه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید