تصاویر ، عایدی 69 میلیاردی از یک فواره ، سکه بیندازید تا به این شهر برگردید

به گزارش وبلاگ سایه، گردشگرانی که به رم سفر نموده اند به طور قطع صحنه انداختن سکه به آب نمای توری را دیده اند. جالب است بدانید که مبلغ سالانه ای که وارد این آب نما می گردد، حدود 1.5 میلیون یورو است. حال سرنوشت تمام این سکه چه می گردد؟

تصاویر ، عایدی 69 میلیاردی از یک فواره ، سکه بیندازید تا به این شهر برگردید

به گزارش وبلاگ سایه، زمانی که در رم هستید، یک سنت برای بازدیدنمایندگان وجود دارد که بر اساس آن باید یک سکه را از بالای دوش خود به داخل فواره تروی بیندازید تا مطمئن شوید که روزی به مرکز ایتالیا باز خواهید گشت. ظاهراً همه آنقدر این رسم را دوست دارند که فواره روزانه سه هزار یورو پول خرد دریافت می نماید که در مجموع، این مقدار به 1.5 میلیون یورو در سال می رسد.

اما برای این همه پول چه اتفاقی می افتد؟ آیا افراد دیگر وسوسه نمی شوند که آن را از آب بگیرند؟ به نظر می رسد که برخی از افراد سودجو این کار را کردند، بنابراین در سال 2001، شهردار وقت رم دستور داد که این مبلغ به وسیله شهرداری جمع آوری و سپس به خیریه داده گردد.

به طور خاص، این مبلغ به یک سازمان مذهبی به نام کاریتاس تعلق می گیرد که تا 15 درصد از بودجه سالانه آن را تأمین می نماید. به طور منظم، افراد مشخصی سکه ها را با شلنگ مکش جمع می نمایند، در حالی که افسران پلیس نیز حین این کار نگهبانی می دهند.

مقامات رومی به تازگی تصمیم گرفتند برای بازدیدنمایندگان معبد پانتئون، یکی دیگر از جاذبه های تاریخی نمادین روم، هزینه ای در نظر بگیرند چراکه گفته می گردد با این کار بودجه بهتری برای کوشش های حفاظت و نگهداری این مکان تأمین گردد. این اقدام بحث برانگیز توصیف شده است زیرا معبد بعلاوه یک کلیسای فعال است و بنابراین برخلاف میل مقامات کاتولیک برای باز نگه داشتن دسترسی به آن برای افراد مذهبی است.

با این حال، در خصوص فواره تروی، مسئله جمع آوری سرمایه هرگز وجود نداشته است و رسم پرتاب سکه به صورت طبیعی به وجود آمد.

مشکل اینجا است که برخی از مردم همچنان کوشش می نمایند سکه هایی را که دیگران پرتاب می نمایند، جمع آوری نمایند. اگرچه طبق یک قانون، زمانی که سکه وارد آب نما گردد به ملک شهر تبدیل می گردد و خارج کردن آن دزدی محسوب می گردد.

به همین علت، مقامات مجبور شدند پلیس را در نزدیکی فواره مستقر نمایند و مانعی قرار دهند که از نشستن و ورود مردم به داخل آب جلوگیری می نماید. در زمان تصدی ویرجینیا راگی، شهردار رم در سال 2019، بین مقامات شهرداری و کلیسا در خصوص اینکه با این پول چه باید کرد، اختلاف نظر وجود داشت و شهردار مایل بود از آنها برای نگهداری میراث استفاده کند.

با این حال، سازمان مذهبی کاریتاس از این پول برای یاری به فقرا و نیازمندان شهر استفاده می نماید و هزینه را در اختیار مراکز تهیه غذا، پناهگاه های بی خانمان ها، سوپرمارکت های رایگان و پروژه های خیرخواهانه قرار می دهد و همین امر خود به میزان پرتاب سکه به یک سنت محبوب تبدیل شده است.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، عایدی 69 میلیاردی از یک فواره ، سکه بیندازید تا به این شهر برگردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، عایدی 69 میلیاردی از یک فواره ، سکه بیندازید تا به این شهر برگردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید